Feb 2014

Fractie brengt bezoek aan de Lounge Club.

fotoEen deel van de fractie heeft afgelopen zaterdag een bezoek gebracht aan de Lounge Club. De fractie wilde graag met eigen ogen zien hoe de jongeren zich aldaar vermaken. Na een werkbezoek vorige week aan partycentrum Willem de Boer kwam ook dit onderwerp aan de orde. Uitbater Réne de Boer bracht ons op de hoogte dat er zorgen zijn rond het tegenvallende bezoekersaantal de laatste tijd. De Lounge Club is sinds een aantal maanden actief met in het begin vele honderden bezoekers per avond. Echter de laatste tijd neemt het aantal bezoekers af.
Volgens Rene de Boer heeft dit alles te maken met de illegale horeca op het industrieterrein.
De ChristenUnie wil deze signalen serieus nemen. Want het zou bijzonder jammer zijn als een gelegenheid als de Lounge Club haar deuren zou moeten sluiten. Vooral omdat controle en veiligheid voor onze jeugd onze zorg is.

Ria Visser (CU): We hebben zaterdagavond gezien hoe goed georganiseerd het hele gebeuren is. Veiligheid van de bezoekers staat centraal. Daarnaast viel het op dat er vooral een heel net publiek aanwezig was. We hebben veel leuke en goede gesprekken kunnen voeren met juist heel veel jongeren, omdat er die avond thema avond georganiseerd was. Zo hebben we dus goed kunnen peilen wat er leeft onder de jongeren.

Het verkiezingsprogramma is te downloaden

vkp

het verkiezingsprogramma is nu te downloaden. We hebben gekozen voor een kort maar helder programma